Avdelning 231
Kontakt- och besöksuppgifter
Kontakta oss
Telefonnummer
Telefontider
-
måndag - söndag 10:00 - 12:00
-
måndag - söndag 14:00 - 7:00
Besök
Öppettider
-
måndag - söndag dygnet runt
Besöksadress
-
måndag - fredag 17:00 - 19:00
-
lördag - söndag 14:00 - 16:00
Visa adress på Google Maps
Visa adress på Google MapsYttre vägbeskrivning
Inre vägbeskrivning
Postadress
Vi tar emot dig som behöver akut ortopedisk vård.
Din vistelse hos oss
På grund av allergier och infektionskänsliga patienter ber vi besökare att undvika parfym och blommor.
Checklista inför din vistelse
- Ta med dig fotolegitimation.
- Ta gärna med stadiga inneskor, toalettartiklar och pengar som du behöver när du ska åka hem.
- Vi har ingen möjlighet att ansvara för värdesaker på avdelningen.
- Planera din hemkomst innan din planerade operation genom att till exempel förbereda mat i frysen och städa innan operation.
- Om möjlighet finns, be någon hjälpa dig med inköp de närmaste veckorna
efter att du har kommit hem. - Ta gärna med mobiltelefon och laddare. Det finns också möjlighet att hyra en telefon på avdelningen.
- Vi erbjuder gratis internetuppkoppling till trådlöst nätverk.
För dig som ska genomgå en operation
Du ska börja duscha redan hemma innan du läggs in på sjukhuset. Du ska göra tre dubbelduschar hemma, och du kommer att få information om hur du ska göra detta inför operationen.
Vi som arbetar här
På vår avdelning finns olika yrkeskategorier som till exempel undersköterska, sjuksköterska, fysioterapeut, läkare, arbetsterapeut och kurator.
Eftersom Sahlgrenska Universitetssjukhuset har ett utbildningsansvar förekommer det studenter på våra mottagningar och avdelningar. Du har som patient rätt att säga till om du inte vill ha studenter närvarande under ditt besök. Alla som arbetar här, såväl personal som studenter, har tystnadsplikt.
Synpunkter och klagomål på vården
Vi tar gärna emot och vid behov registrerar synpunkter, klagomål och förbättringsförslag från dig som patient. Vi kan inte hjälpa dig praktiskt med frågor kring din vård och behandling, detta kan du få hjälp med via 1177 e-tjänster. Det finns flera sätt att lämna synpunkter eller klagomål:
- I första hand ska du lämna dina synpunkter eller klagomål via 1177 e-tjänsten Synpunkter och klagomål.
- Om du vill lämna synpunkter och klagomål skriftligt kan du fylla i blanketten och skicka med vanlig post till:
Synpunkter och klagomål / OrtopediSahlgrenska UniversitetssjukhusetUtvecklingsenheten, Verksamhet Ortopedi431 80 Mölndal
- Du kan ringa telefonnummer 031- 343 06 98. Lämna ditt namn, person- och telefonnummer så ringer vi tillbaka till dig så snart vi har möjlighet.
Information om hur du lämnar synpunkter eller klagomål på Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Att lämna synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)
Ansvarig för avdelningen
Förlängda väntetider för operation
Väntetider för operation varierar beroende på medicinska bedömningar.
Jenny Johansson
Kontakt- och besöksuppgifter
Kontakta oss
Telefonnummer
Telefontider
-
måndag - söndag 10:00 - 12:00
-
måndag - söndag 14:00 - 7:00
Besök
Öppettider
-
måndag - söndag dygnet runt
Besöksadress
-
måndag - fredag 17:00 - 19:00
-
lördag - söndag 14:00 - 16:00
Visa adress på Google Maps
Visa adress på Google MapsYttre vägbeskrivning
Inre vägbeskrivning
Postadress
Vi tar emot dig som behöver akut ortopedisk vård.
Din vistelse hos oss
På grund av allergier och infektionskänsliga patienter ber vi besökare att undvika parfym och blommor.
Checklista inför din vistelse
- Ta med dig fotolegitimation.
- Ta gärna med stadiga inneskor, toalettartiklar och pengar som du behöver när du ska åka hem.
- Vi har ingen möjlighet att ansvara för värdesaker på avdelningen.
- Planera din hemkomst innan din planerade operation genom att till exempel förbereda mat i frysen och städa innan operation.
- Om möjlighet finns, be någon hjälpa dig med inköp de närmaste veckorna
efter att du har kommit hem. - Ta gärna med mobiltelefon och laddare. Det finns också möjlighet att hyra en telefon på avdelningen.
- Vi erbjuder gratis internetuppkoppling till trådlöst nätverk.
För dig som ska genomgå en operation
Du ska börja duscha redan hemma innan du läggs in på sjukhuset. Du ska göra tre dubbelduschar hemma, och du kommer att få information om hur du ska göra detta inför operationen.
Vi som arbetar här
På vår avdelning finns olika yrkeskategorier som till exempel undersköterska, sjuksköterska, fysioterapeut, läkare, arbetsterapeut och kurator.
Eftersom Sahlgrenska Universitetssjukhuset har ett utbildningsansvar förekommer det studenter på våra mottagningar och avdelningar. Du har som patient rätt att säga till om du inte vill ha studenter närvarande under ditt besök. Alla som arbetar här, såväl personal som studenter, har tystnadsplikt.
Synpunkter och klagomål på vården
Vi tar gärna emot och vid behov registrerar synpunkter, klagomål och förbättringsförslag från dig som patient. Vi kan inte hjälpa dig praktiskt med frågor kring din vård och behandling, detta kan du få hjälp med via 1177 e-tjänster. Det finns flera sätt att lämna synpunkter eller klagomål:
- I första hand ska du lämna dina synpunkter eller klagomål via 1177 e-tjänsten Synpunkter och klagomål.
- Om du vill lämna synpunkter och klagomål skriftligt kan du fylla i blanketten och skicka med vanlig post till:
Synpunkter och klagomål / OrtopediSahlgrenska UniversitetssjukhusetUtvecklingsenheten, Verksamhet Ortopedi431 80 Mölndal
- Du kan ringa telefonnummer 031- 343 06 98. Lämna ditt namn, person- och telefonnummer så ringer vi tillbaka till dig så snart vi har möjlighet.
Information om hur du lämnar synpunkter eller klagomål på Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Att lämna synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)
Ansvarig för avdelningen
Jenny Johansson
Förlängda väntetider för operation
Väntetider för operation varierar beroende på medicinska bedömningar.