Kommenteringsregler sociala medier
Kommenteringsregler för våra besökare på sociala medier:
När du kommenterar:
- håll dig till ämnet för tråden
- tänk på att läsare inte ska behöva klicka på en länk för att förstå vad din kommentar handlar om, vi kan ta bort eller dölja inlägg/kommentarer som innehåller länkar eftersom vi inte har möjlighet att granska länkarnas innehåll.
- nolltolerans mot hat, hot och nedsättande generalisering
- inga personpåhopp
- spamma inte
- sprid inte rykten, vilseledande och falska uppgifter
Vi tillåter inte inlägg och kommentarer med:
- enbart länkar
- upprepande inlägg i syfte att störa
- kränkande uppgifter
- uppmaning till brott
- hets mot folkgrupp
- barnpornografi
- våldsskildringar
- upphovsrättsskyddat material
-
reklam- och marknadsföringssyfte
Vi förbehåller oss rätten att ta bort eller dölja kommentarer som bryter mot ovan. Att en kommentar döljs betyder att du och dina vänner fortfarande kan se kommentaren, men inte alla användare.
Vi förbehåller oss rätten att blockera användare som vid upprepade tillfällen bryter mot våra riktlinjer.
På sociala medier kan vi på grund av patientsekretessen inte svara på frågor som rör enskilda ärenden. Vi ger inte heller medicinsk rådgivning i enskilda fall. Har du frågor kring ett enskilt ärende är du välkommen att använda 1177 Vårdguidens e-tjänster på https://e-tjanster.1177.se/ eller kontakta din avdelning eller mottagning. Vid akut sjukdom ska du alltid ringa 112. För medicinsk rådgivning ringer du 1177.
Tänk på att inlägg och kommentarer som görs på Sahlgrenska Universitetssjukhusets konton på sociala medier, vare sig de är synliga eller skickas som direktmeddelande, betraktas som allmänna handlingar. Det innebär att vem som helst kan läsa dem, så var försiktig med vilka uppgifter du väljer att dela med dig av.