Byte av hänvisningssystem kan orsaka väntetider i telefon

Det pågår ett byte av hänvisningssystem för sjukhusets telefonväxel. Du kan ringa som vanligt, men det kan ta längre tid att få svar.
Du kan kontakta din vårdmottagning direkt via de telefonnummer du fått eller använda e-tjänsterna på 1177.se. Vid akuta sjukdomsfall – ring alltid 112.

Remissportalen (för andra vårdgivare)

Remissportalen är till för vårdgivare som remitterar patienter till Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Remissportalen är en centraliserad funktion som omvandlar remisser i pappersform till elektroniska dokument/filer. Här blir varje remiss inskannad till ett ärendehanteringssystem som möjliggör spårbarheten i varje enskilt remissärende.

Till Remissportalen skickas remisser och av oss begärda kompletteringar. Remissportalen hanterar remisser för samtliga mottagningar/avdelningar som finns i listan ovan. Behöver du kontakta oss via telefon hittar du rätt telefonnummer via presentationen av respektive enhet i listan ovan.

Om du som vårdgivare ändå väljer att faxa en remiss direkt till någon av våra anslutna mottagningar/avdelningar är det viktigt att du inte skickar en kopia till Remissportalen eftersom detta innebär dubbelregistrering.

Adress (på kuvertet):

Remissportalen
Sahlgrenska Universitetssjukhuset
413 45 Göteborg

Adress (på remissen):

Namnet på den verksamhet som remissen ska gå till
Sahlgrenska Universitetssjukhuset
413 45 Göteborg