Byte av hänvisningssystem kan orsaka väntetider i telefon

Det pågår ett byte av hänvisningssystem för sjukhusets telefonväxel. Du kan ringa som vanligt, men det kan ta längre tid att få svar.
Du kan kontakta din vårdmottagning direkt via de telefonnummer du fått eller använda e-tjänsterna på 1177.se. Vid akuta sjukdomsfall – ring alltid 112.

Synpunkter och klagomål

Om du har synpunkter eller klagomål som handlar om laboratorieaktiviteter som Regional laboratoriemedicin ansvarar för är du välkommen att vända dig till oss.  

Så här skickar du in klagomål
Du kan vända dig till patientnämnden, lämna klagomål via 1177, vända dig direkt till aktuell verksamhet eller fylla i särskild blankett 

Mer information och kontaktvägar hittar du via Lämna gärna dina synpunkter via 1177, e-post eller post

För att vi ska kunna ge dig återkoppling på ditt klagomål kan du inte vara anonym. Vill du vara anonym kommer ditt klagomål i stället att betraktas som synpunkt och användas i förbättringsarbete.

Så går utredningen av ett klagomål till
Senast en vardag efter att klagomålet nått Regional laboratoriemedicin kommer du få en bekräftelse på att klagomålet tagits emot. Klagomålet registreras i sjukhusets interna system för avvikelser och klagomål. Svar på klagomålet kommer ges inom fyra veckor.

Det här kan ditt klagomål leda till
Regional laboratoriemedicin kan behöva vidta olika åtgärder med anledning av ditt klagomål. Både klagomål och synpunkter är en viktig del i vårt förbättringsarbete.