Om du har synpunkter eller klagomål som handlar om laboratorieaktiviteter som Regional laboratoriemedicin ansvarar för är du välkommen att vända dig till oss.
Så här skickar du in klagomål
Du kan vända dig till patientnämnden, lämna klagomål via 1177, vända dig direkt till aktuell verksamhet eller fylla i särskild blankett
Mer information och kontaktvägar hittar du via Lämna gärna dina synpunkter via 1177, e-post eller post
För att vi ska kunna ge dig återkoppling på ditt klagomål kan du inte vara anonym. Vill du vara anonym kommer ditt klagomål i stället att betraktas som synpunkt och användas i förbättringsarbete.
Så går utredningen av ett klagomål till
Senast en vardag efter att klagomålet nått Regional laboratoriemedicin kommer du få en bekräftelse på att klagomålet tagits emot. Klagomålet registreras i sjukhusets interna system för avvikelser och klagomål. Svar på klagomålet kommer ges inom fyra veckor.
Det här kan ditt klagomål leda till
Regional laboratoriemedicin kan behöva vidta olika åtgärder med anledning av ditt klagomål. Både klagomål och synpunkter är en viktig del i vårt förbättringsarbete.